Organic Sweden söker samarbetspartners för ny kampanj's image' Nyheter
Organic Sweden söker samarbetspartners för ny kampanj

Organic Sweden ska genomföra ett treårigt projekt som ska lyfta ekologisk mat och dryck i butik. Inom projektet ska nya kreativa metoder och grepp som kan få konsumenter att flytta handen i hyllan utvecklas. Nu söker Organic Sweden efter samarbetspartners som kan hjälpa oss att förverkliga projektet.

Med start våren 2022 ska Organic Sweden tillsammans med en mindre grupp livsmedelsföretag dra igång ett treårigt projekt för ekologisk mat och dryck. Projektet som går under arbetsnamnet “Nudging Organic” syftar till att 1) öka försäljning av ekologiska och KRAV-märkta livsmedel inom dagligvaruhandeln och 2) öka kännedomen, igenkänningen och förtroendet för ekologiskt certifierade livsmedel.

Projektet ska bidra till målet om 25 procent ekologisk jordbruksareal inom EU år 2030 som lagts fram i EU-kommissionens rapport Farm to Fork Strategy. Idag ligger Sveriges ekologiska jordbruksareal på 20 procent och genomsnittet i EU ligger på 7,7 procent.

För att genomföra Nudging Organic söker vi nu följande samarbetspartners:

  • En kommunikationsbyrå med erfarenhet inom butik och livsmedel
  • En byrå med erfarenhet av beteendeförändring / “nudging” i fysiska butiksmiljöer
  • Ett säljbolag inom dagligvaruhandeln

Kontakta anton.jarild@organicsweden.se för mer detaljerad uppdragsbeskrivning. Detta är en del av ett upphandlingsförfarande där flera potentiella samarbetspartners ges möjlighet att lämna en offert. Projektet Nudging Organic finansierar till merparten av EU. Deadline för att ge offert är 25 februari.

Foto: KRAV