
Under 2022 och 2023 kommer vi på Organic Sweden arbeta med att marknadsföra och göra om Eko-Portalen. Vidareutvecklingen av Eko-Portalen möjliggörs av medel från Jordbruksverket inom ramen för Livsmedelsstrategin. Läs mer om vilka områden vi arbetar med nedan.
Layout- och designförbättringar
Vi förbättrar besökarens möjligheter att hitta produkter.
Marknadsföring
Portalen kommer marknadsföras brett i sociala medier samt fackpress, både i Sverige och internationellt med fokus på Tyskland och Danmark.
Exponering på mässor
Vi ställer ut på Nordic Organic Food Fair i Malmö.
Regional satsning
Vi bjuder in inköpare och producenter i en utvald region för att koppla ihop de båda.
Vår vision är att samla varje produkt och råvara för att visa på bredden av ekologiska produkter i vårt land. Kontakta oss om du har tips på produkter som du vill ska finnas med eller aktiviteter där Eko-Portalen kan vara ett viktigt verktyg.